Taner Ceylan klasik tablolardaki anatomik hataları düzeltti
Dünyaca ünlü ressamların kimi eserlerinde anatomik hatalar var. Ressam Taner Ceylan, bu hataları belirleyerek eserlerin nasıl olması gerektiğini ayrıca çizdi.
Ressam Taner Ceylan klasik tablolardaki anatomik hataları düzeltti. Dünyaca ünlü hiperrealist ressam Taner Ceylan, tablolardaki anatomi hatalarını tespit ederek, aslında nasıl olmaları gerektiğini ayrıca çizerek takipçileri ile paylaştı.
Sosyal medya hesabı Twitter’dan paylaşımlarını yapan Taner Ceylan “Anatomik hata resimsel hata demek değildir her eleman birbiriyle ilişkili bir bütün olarak vardır, bazen anatomi kurban edilir, başyapıt doğar” tespitini de yaptı.
“Dünyanın en güzel resimleri anatomik hatalarla dolu. Acaba düzeltirsem ne olur?” sorusuyla düzeltmelere başladı. Taner Ceylan Boticelli’nin Venüs’ü, Rubens’in Helena Fourment Portresi ve Ingres’in Louise de Broglie’sini ele alarak anatomik düzeltmeler yaptı.
Taner Ceylan, klasik tabloların kısa analizlerini takipçileri ile paylaştı. Tablolarda kullanılan altın oranı grafiklerle gösteren Ceylan, dönemin önemli eserlerinde yer alan anatomik bozuklukları da düzeltti.
Sanatçının şimdiye kadar incelediği eserler arasında Anne-Louis Girodet’nin Kahire Ayaklanması, Titian’ın İsa’nın Mezara Konması ve Urbino Venüs, Da Vinci’nin Son Akşam Yemeği gibi klasik tablolar bulunuyor.
Bu deformasyonların şiirde ve müzikte olduğu gibi ahenk yakalamak amacıyla yapılan kasti müdahaleler olduğunu yazan Ceylan, analizlerine devam edeceğini de belirtti.
“Dünyanın en güzel resimleri anatomik hatalarla dolu. Acaba düzeltirsem ne olur? Boticelli’nin Venüs’ü ile başlayalım orjinali ve sonrası”
“İngres’in Louise de Broglie’si”
“A.van Dyck’ın Cenevizli Soylu kadın1626. Aynı şekilde resimdeki ölçekleriyle ayağa kaldırıp ortalama fiziksel normlarla tekrar oturtalım”
“Rubens’in Helena’sı”
“En sevdiğim başyapıtlardan Whistler’in Annesini resimdeki ölçekleriyle ayağa kaldırıp ortalama dünyevi fiziksel normlarla tekrar oturtalım.”
“Michelangelo’nun Davut’uyla bitirelim. 5m uzunluğundaki heykel, mükemmel oranlarına önden değil aşağıdan bakılınca görünmesi için tasarlanmış”
Editör: Serdar Tunatürk